Thursday, July 26, 2007

بين النجوم


المكان : بلكونة بيتنا
الوقت : بالليل خالص
الحالة : كنت زهقانة شوية قلت اما اقف في
البلكونة
كانت السما صافيةاوي والقمر كان بدر اليوم ده قعدت ابص للسما واتأمل النجوم
كان شكلها حلو جدااااااااا
اندمجت في المشهد الجميل ومديت ايدي ناحية السما
كنت عايزة المسها
وفجأة
...........
لقيت نفسي بتشد لفوق لفوووووووووق اوي
حسيت اني بطير
بطيييييييير في السما وقاعدة اطلع واطلع
في الاول كنت خايفة
لكن
حسيت بعد كده اني فرحانة فرحااااااااانة اوي
اخيرا طلعت السما وبقيت وسط النجوم
لقيت نفسي فعلا وسط السما والنجوم بتلمع من حوالية
وشهب بتيجي كده وكده
ولقيت ملايكة صغننين
جم اخدوني
وقعدنا نلعب مع بعض
ويحكولي واحكيلهم
والوقت مر
وقالولي لازم ترجعي
مش هينفع تستني هنا على طول
قولتهلهم لأ
لاااااااااااااا
سيبوني معاكوا
انا مش عايزة ارجع الارض
وقعدت اعيط
قالولي متزعليش
هنخليكي تيجي تزورينا كتير
بس دلوقتي لازم تروحي البيت
استسلمت للامر الواقع
وقلت خلاص هنزل
وفعلا بدأنا ننزل
وفجأة
............
صحيت من النوم وملقتش حد
ولا بلكونة
ولا نجوم ولاااااااا اي حاجة
كان حلم
بس كان جميل
عايزة اروح هناك تاني
.........................
وانتوا مش عايزين تيجوا معايا ؟؟؟؟؟؟

5 comments:

حسن ارابيسك said...

خربوشه
أولاًالحقيقة بوست ملائكي على الاخر
ثانياً لو كان ده حلم بجد
كان تفسيره هايبقى نصه حلو والنص التاني مش حلو

ثالثاً وبما انه من الخواطر
فالحقيقه أنت عملتي السهل الممتنع
الفكرة كانت فيها البساطة جميلة جداً ومن غير فذلكة في الكلمات
لدرجة انك شدتيني معاكي وخدتيني لفوق وأنا كمان صعب عليا وقت النزول وكأني أنا اللي كنت هانزل

رابعاً واضح عندك الروح الملائكية الشفافة اللي رافضة من جواها حاجات كتير موجوده على ارض المعمورة ان صح التعبير أو على الأقل في محيط حياتك على المستوى الشخصي
لذلك عرجت ُ روحك ومشاعرك لذلك الفضاء الرحب وملائكيته البعيده عن عالمنا الأرضي
لكن كنت عاوز أسألك هو في بلكونة فعلاً أصل أنا بحب قاعدة البلكونات وبالذات بالليل وأنا بسمع الست
ستي وستك وست الناس دي كلها الست ام كلثوم زي مانا قاعد بسمعها دلوقتي
أمل حياتي يا حب غالي

خربوشة said...

اولا اهلا بحضرتك في مدونتي شرفت (:
وانا فرحانة ان البوست عجب حضرتك وهو اكيد مش حلم بجد بس حلم بتمناه

وعلى فكرة دي بلكونة بجد انا بلكونة بيتنا دي بتخليني اسرح في عالم تاني

هو بصراحة البلكونات دي احسن اختراع في البشرية

هههههههههه

خربوشة said...
This comment has been removed by the author.
فوكيره said...

سيسو الجميله

انا فعلا طلعت معاكى فوق بسبب البوست

خلينا نطلع رحله زي دى من وقت للتانى

خربوشة said...

فوكيرة يا عسل

شكرا على ردك

وانا برضه وانا بكتب البوست ده حسيت اني بطلع فووووووووووق فعلا

وان شاء الله لما اجي اطلع هبقى اقولكوا نطلع رحلة سوا :)